Diéta - Úvod >> Držanie diéty

Ako správne držať diétu

Držanie diéty

Správne držanie diéty závisí hlavne od Vašej pevnej vôle a odhodlaní uspieť a schudnúť.

V prvom rade si musíme zvoliť diétny plán, napríklad odtiaľto: Zoznam diét.

Držanie diéty musíte robiť s radosťou. Mať jasný cieľ, že chcem schudnúť. Ak túto časť nezvládnete nemáte šancu uspieť v držaní diéty.

Najúčinnejšou diétou je pravdepodobne dlhodobá diéta, pri ktorej dochádza k úbytku 0,5 – 1 kg hmotnosti za týždeň. S dlhodobou diétou sa naučíte správne stravovať a stým zaistiť postupné a trvalé chudnutie. Po úspešnej diéte sa budete cítiť ľahšie a zdravšie.

Začnite sa viac pohybovať a športovať. Je to najúčinnejší spôsob ako schudnúť. Denne si zašportujte napríklad na korčuliach alebo bicykli, pomôže to urýchli spaľovanie tukov. Pokiaľ zanedbáte pohybovú aktivitu, Vaše svaly ochabnú a nahradí ich tuk, pretože príjem je vyšší než spotreba.

Tabulka energetických hodnôt potravín

Skupina Energia v kJ/100 g
Zelenina 40 - 450 kJ
Ovocie 55 - 930 kJ
Mäso 400 – 1000 kJ
Mliečne výrobky 400–1000 kJ
Pekárenské výrobky 900 - 1700 kJ
Údeniny 900 - 2000 kJ
Sladkosti 2200 - 2900 kJ
Tuky 2000 - 3800 kJ


Prečítajte si tiež:
Zdroj obrázku: vaha.sk