Diéta - Úvod >> Diéty >> Bielkovinová diéta (proteínová diéta)

Bielkovinová diéta (proteínová diéta)

Bielkovinová diéta (proteínová diéta)

Bielkovinová diétaoznačovaná aj ako proteínová diéta je založená na zvýšenom príjme bielkovín. Pomôže schudnúť? Je tá pravá na chudnutie?

Bielkovinová diéta je založená na takom princípe, že ak telu dodávate veľa bielkovín tak telo postupne začne spaľovať tuky. Bielkovinová – proteínová diéta, resp. strava s vysokým obsahom bielkovín Vás nielenže zasýti, ale navyše nespôsobuje výkyvy hladiny cukru v tele, čo je prvý predpoklad zamedzeniu chúťkam na dobroty.

Koľko bielkovín by som mal/la jesť pri bielkovinovej diéte?
Doporučuje sa konzumovať 1,2 gramu bielkovín na kilogram hmotnosti u žien a u mužov je to cca 1,5 gramu bielkovín na kilogram hmotnosti denne. Ak vážite 100 kíl, tak by ste denne mali zjesť 120 gramov bielkovín ak ste žena a 150 gramov ak ste muž.

Bielkovinová diéta (proteínová diéta) – čo mám jesť?
Vhodné sú mliečne výrobky – nízkotučný syr, mlieko, jogurty, tvaroh,... Z mäsa je vhodné hydinové bez kože, hovädzie (nemastné), ryby. Najvhodnejšie pre Vaše telo sú rastlinné bielkoviny – sója, fazuľa, hrach,.....

Bielkovinová diéta (proteínová diéta) – čo nemám jesť?
Všetko, čo obsahuje veľa cukru a tuku – sladkosti, vyprážané jedlá, obmedziť prílohy – zemiaky,... veľmi sladké alebo prezreté ovocie, pečivo je potrebné taktiež obmedziť.

Postup:
  • 1. Týždeň – striktne dodržať všetky pravidlá, môžete si pomôcť výživovo proteínovým nápojom
  • 2. Týždeň – môžete pridať bežnejšiu stravu, ale množstvo bielkovín musí ostať na potrebnej úrovni

Dbajte na dostatočný prísun vitamínov!!!! (zelenina, niektoré ovocie,...) a na pitný režim!!!
A tiež platí, že celkový denný výdaj energie musí byť väčší ako príjem!!!

Bielkovinová – proteínová diéta – koľko schudnem?
Môžete schudnúť až do 10 kíl za mesiac, ale to je už pre Vaše telo priveľká záťaž a môžete si pri takomto úbytku hmotnosti viac ublížiť ako pomôcť – poraďte sa s lekárom.

Riziká
Keďže sme prevažne naučený na príjem živočíšnej stravy – bielkovín (mäso, mlieko,...), tak táto strava je vo väčšom množstve pre telo škodlivá – jej trávenie je pre telo zložitejšie.

Častá chyba je, že často pri držaní bielkovinovej diéty sa zabúda na vitamíny, vlákninu a enzýmy.

Nesmiete ju držať dlhodobo, lebo si naozaj môžete ublížiť.

A nezabúdajte, že pomaly ďalej zájdeš a že všetkého veľa škodí. Takže opatrne. Bielkovinová diéta (proteínová diéta) nie je zázrak.