Diéta - Úvod >> Diéty >> Bodová diéta na chudnutie

Bodová diéta na chudnutie

Zdravá diéta na chudnutie

Bodová diéta princíp
Každej potravine resp. jedlu sú priradené body. Súčet bodov všetkých zjedených jedál nesmie prekročiť určité množstvo bodov za deň. Koľko majú jednotlivé potraviny bodov nájdete na konci článku!

Ak vážite menej ako 68 kíl bodová diéta by mala za deň mať maximálne 23 bodov.
Ak vážite 69 – 80 kíl, bodová diéta by mala mať za deň maximálne 25 bodov.
Ak vážite 80 – 92 kíl, bodová diéta by mala mať za deň maximálne 27 bodov.
Ak vážite 93 – 110 kíl bodová diéta by mala mať maximálne 29 bodov.

Bodová diéta na chudnutie – pre koho je určená a ako dlho ju môžem dodržiavať?
Bodovú diétu môžete dodržiavať neobmedzene dlho, pretože ak jedávate vhodné potraviny, tak Vám bodová diéta neublíži. Môžete s ňou schudnúť až do 8 kíl za mesiac. Bodovú diétu môže vyskúšať ktokoľvek, ak máte problémy so zdravím alebo si neviete vhodne vybrať potraviny, poraďte sa s lekárom alebo s odborníkom.

Bodová diéta – riziká

1. Nevhodne si zvolíte potraviny. Ak bodová diéta má aj za deň vhodný počet bodov – to znamená, že prijaté množstvo kalórií je v poriadku. Ale neznamená to ešte, že aj príjem vitamínov, minerálov a bielkovín je v poriadku – a to je pri chudnutí tiež podstatné.

2. Nepravidelnosť stravy. Ak za deň zjete napríklad 23 bodov, pokiaľ ste ich nejedli pravidelne a postupne v menších množstvách (napríklad celý deň nejete a večer zjete 23 bodov), tak určite neschudnete a ešte si môžete aj ublížiť.

3. Jednotvárne potraviny – ak stále jete to isté, tak napriek tomu Vám bodová diéta nepomôže a môžete si ňou aj ublížiť. Je nevyhnutné, aby ste jedli rôznorodo.

4. Bodová diéta je v podstate dosť všeobecná, takže je nevyhnutné pridať aj vhodný pohyb a dodržiavať aj pitný režim. Výsledky pri bodovej diéte sú rôzne. Niekto pekne schudne a niekto nie.

Bodová diéta – výhody

Bodová diéta na chudnutie má aj jednu výhodu. Pokiaľ si zvolíte vhodné potraviny, čiže Vaša strava je v poriadku nielen v bodoch ale je aj vyvážená, tak veľmi pozitívny je psychologický efekt – že nemusíte striktne dodržiavať každé jedlo podľa nejakého rozpisu.

Bodová diéta – body pri jednotlivých potravinách

Bodová diéta – mliečne a vaječné výrobky: nízkotučné mlieko (2dcl) – 1 bod, jogurt nízkotučný (125 g) – 1 bod, Nízkotučný tvaroh (80g) – 1 bod, syr cottage (80g) – 1 bod, syr bambino (50g) – 1 bod, vajíčko – 1 bod, maslo (10g) – 1 bod, tuk, olej (10g) – 1 bod,

Bodová diéta - Pečivo: 1 kus pečiva so šunkou (mäsom) – 3 body, 1 kus pečiva s maslom alebo lekvárom alebo syrom alebo vajíčkom – 2 body, 3 knackebroty – 1 bod, hot-dog – 4 body, hamburger – 5 bodov, pizza 500 gramov – 10 bodov

Bodová diéta – pochutiny a nápoje: Cocacola(2dcl)- 1 bod, pivo (0,5) – 2 body,alkohol (0,05) - 1 bod, káva – 1 bod, čaj – 0 bodov, zemiak.lupienky (100g) – 6 bodov, čokoláda (50g) – 4 body, zmrzlina (100ml) – 3 body, ostatné sladkosti (bežná dávka) cca 2-4 body

Bodová diéta – jedlá a prílohy (porcia cca 150g): špagety – 3 body, mäso na prírodno – 3 body, ryža – 2 body, zemiaky – 2 body, hranolky – 3 body, zelenina – 2 body, mäso s omáčkou – 4 body, ryby – 3 body

Osobne by som bodovú diétu nevyskúšal, radšej by som sa cielene pustil do normálneho zdravého chudnutia, vrátane pohybu, pretože napríklad bodová diéta povoľuje aj sladkosti, pokiaľ splníte počet bodov za deň a sladkosti a chudnutie sa mi nejako nezlučuje. Ale možno práve pre Vás bude bodová diéta tá pravá.

Pozrite si:
diéta podľa krvných skupín
90 dňová diéta
dukanova diéta
kapustová diéta